29 de maig 2008

Bolets de Primavera



Les interminables pluges primer ens han portat aigua a la font de casa nostre i gràcies, després van començar a posar verds els prats, i molt bonic; més tard encara es van començar a omplir els rius i els pantans, i fan goig. Ara ja comencen a avorrir: surten fonts, molleres oblidades i rius nous, es trenquen els camins i no podem treure la roba d’estiu.
I quan ens queixem els barcelonins diuen que ja va bé. Serà per ells i les seves piscines! Jo tinc ganes d’una tarda-nit de caloreta amb una cervesa a la mà, escoltant els ocells que es canten que tenen ganes de fer l’amor tota la nit.

Però mira per on, tenim la primavera més generosa en bolets que em ve a la memòria: ahir mateix vaig recollir deu quilos de bolets entre corrioles (carreretes, cama-secs, carmanyoles, fals moixernons), rovellols (camperols, xampinyons), moixernons (bolets de Sant Jordi) i llenega de primavera (bola de neu). Aquest any promet!
Si veniu aviat, segur que trobareu algun bolet al vostre menjar.
Hi ha fotos dels bolets aquí.

4 comentaris:

egracia ha dit...

Perdona, a que ni dius llenega de primavera? No conec aquest nom
Enric

kun ha dit...

Es un bolet que es fa normalment a finals de març als llocs on també es fan ceps, té més tradició culinària a Osca i el Pais Basc. Aquï a la Pobla de Llilet li diuen bola de neu, per segons la meva guia de bolets aquest nom correspon a un altre. El Higrophorus marzuolus és de la familia de les llenegues i rep aquest nom a la guia.

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.